Premium Beautiful

Premium Beautiful

Tuesday, July 6, 2010

Pertanyaan

To any mommy to be or mommy out there..

How many time should we scan?
Until now, i still havent scan my lil one yet..
And it drives me crazyyyyyyy..
Because I go my check up at Klinik kesihatan kerajaan..they keep telling me it still small la..tp on the other hand...my friend been telling me its good to scan to detect whether the baby is healthy or not in terms of his/her heart beating (if the baby got heart condition can detect early) and so on..
So..
Is it ok not to scan?
My last scan is on my 6th week..
I really miss to see lil one..
wuwuwuwuwuu

4 comments:

AmyMizzunderstood said...

babe,i scan every month!coz i check up kat an nur..and tak payah suruh pun doc tu akan scan untuk kita tengok lil baby..org tua2 ckp tak ok..but for me..i nk tengok my baby ok ke tak..if tak tgk i risau!

Anonymous said...

Ultrasound scan shouldnt impose much of a threat...tapi intan dlu pon xdela scan salu sgt...ikot jadual yg klinik kerajaan bg...dia suh gi jump doc scan, br pegi...kalo x, nurse yg wat cek-up biasa...lgpon mahal kalo nk scan private, kalo ade sakit, rase xsedap bdn ke br gi jump private...nnt dia cek kan...mayb u should wait besar skit (mayb 3,4 months?) br gi scan....kecik2 sgt pon xdpt nk detect gak...as long as ade heartbeat, ok lg...nurse ade cek heartbeat kan? biasela anak first mmg anxious...=D

p/s : nnt 7,8 bln gi wat 3d scan, dpt bwk blk video lg beshhhh...=P

Miss N said...

tula kan...
takpela..nxt week ade checkup mintak scan..huhu..
@amy:an-nur tu kat mana?
@intan:minggu ni dah 3 bln..harap dpt scan la checkup nnt..mmg wajib scan 3d nnt! hihi..intel cover tak checkup..huhu

AmyMizzunderstood said...

An Nur tu kat bangi dear..private hospital memang tak payah suruh pun dia scan jugak...if kita tak nk baru cakap leh camtu?hehehe

Love

Love

we're in ♥♥

Daisypath Anniversary tickers